piątek, 25 czerwca 2010

Blog Pierwszy wpis

Pierwszy wpis.

Witam wszystkich. Przez długi czas się zbierałem do tego aby zacząć blogować. Wiele myślałem czy jest mi to potrzebne, czy nie zabierze mi to za dużo czasu, czy komuś się to przyda. Zdecydowałem się zacząć pisać, ponieważ powoli kończę studia (muszę tylko magisterkę dokończyć), trzeba znaleźć nowe miejsce zamieszkania, rozejrzeć się za pracą i w ogóle zacząć "prawdziwe" (nie wiem czy to najlepsze określenie, ale mam nadzieję że trafne) życie. Zbliża się koniec mojego beztroskiego życia studenckiego i najwyższy czas zacząć się w pełni samemu utrzymywać.

Przez okres studiów zawsze starałem się pomagać znajomym, kolegom, koleżankom i innym, gdy mieli jakiś problem, a ja znałem rozwiązanie. Lubię tłumaczyć innym pewne zagadnienia, czerpiąc samemu z tego pewną przyjemność (swoista misja dydaktyczna). Działałem intensywnie w kołach naukowych (szczególnie mocno w jednym z nich), a także uczęszczałem na spotkania PWrJUG i WrocJUG. Swoiste budowanie społeczności wokół języka Java, jak i zaangażowanie innych ludzi przygotowujących różne prezentacje, wygłaszając je - właściwie bezinteresownie (bez żadnych profitów) - było bardzo inspirujące. Jako, że jak już wspomniałem czas moich studiów zbliża się ku końcowi, postanowiłem nie przerywać swojej chęci nauczania i dzielenie się wiedzą, tak więc otwieram tego bloga.

Ponadto chciałbym zostawić po sobie jakiś... Wiadomo wszyscy umrzemy, ale dzięki blogowi może ktoś w przyszłości będzie to czytał :) Pewnie za kilkanaście lat już nikt nie będzie używał tych technologi które będę starał się tu opisywać (wiadomo, kiedyś przyjdzie nowsze, lepsze, wyprze stare), ale jak ktoś komuś za karę będzie kazał to robić to moje wpisy się (mam nadzieję) przydadzą.

O czym będzie?

Blog jest (będzie) typowo techniczny. Moje główne kręgi zainteresowania to Java, bazy danych i sprawy z tym związane.

Do kogo jest skierowany?

Blog kieruję do do polskiej społeczności Javowej, tej zaawansowanej jak i mniej. Mam nadzieję że również studenci znajdą coś dla siebie i sowimi wpisami nie jednemu pomogę :)

Jaki język?

Postanawiam pisać po Polsku. Wielu znamienitych bloggerów dowiodło, że można pisać po Polsku i jest im z tym dobrze. Mam tu na myśli Jacka Laskowskiego, Mariusza Lipińskiego (autora polskiego kursu do SCJP http://www.getscjp.pl/) i wielu jeszcze innych, których wpisy czytam regularnie. Niby język angielski jest bardziej przeznaczony dla programistów, ale ktoś kto dobrze zna ten język bez problemu poradzi sobie z anglojęzyczną dokumentacją. Ponadto angielskich tekstów jest znacznie więcej i zawsze można coś znaleźć. Jednak podczas nauki nowych rzeczy warto coś na początek w rodzimym języku poczytać, co będę się starał realizować.

No nic, jutro konferencja Javarsovia na którą się wybieram i pewnie drugi wpis będzie właśnie o tym. Ale mam nadzieję, że typowo programistyczne wpisy będą na blogu przeważały bardziej nad tymi co aktualnie w trawie piszczy.

1 komentarz: