wtorek, 7 czerwca 2011

Zmiana nazwy pakietu w projekcie Android'owym w IDEA

W jednym z ostatnich wpisów: Inne podejście do przechowywania danych w systemie Android, z wykorzystaniem db4o i NetBeans 6.9 wspominałem o użyciu IntelliJ IDEA w celu sprawdzenia jak sobie radzi z aplikacjami android’owymi. I rzeczywiście wsparcie jest lepsze. Póki co to natrafiłem tylko na dziwne zachowanie jeśli chodzi o zmianę nazwy pakietu. Mianowicie po wybraniu pakietu i Refactor -> Rename (Shift + F6) wyskakuje mi poniższy monit:



Z początku trochę mnie zdziwił komunikat. Patrząc tylko na przedostatnią linię, nie rozumiałem intencji. Przecież pakiet jest utożsamiany z katalogiem, więc o co chodzi? Bliższe wczytanie się w komunikat, już wyjaśnia co się dzieje. Otóż IDEA umieszcza pliki automatycznie generowane (takie jak klasa R) w osobnym katalogu (/gen). Niezależnie od wybranej opcji (po za Cancel oczywiście) zmieniana jest nazwa katalogu zawierającego nasze pliki źródłowe. Przy wyborze Rename package, dodatkowo zostanie zmieniona nazwa podkatalogu /gen, gdzie są generowane automatycznie pliki projektu (np. klasa R).

Teraz przy próbie uruchomienia (Shift + F10) aplikacji wyskakuje okienko do edycji konfiguracji.



Możemy w tym momencie olać ten ekran i samemu poprawić ścieżki do naszych aktywności w pliku AndroidManifest.xml. Całe szczęście, że IDEA podświetla na czerwono błędne klasy, umieszczone w plikach XML-owych. O takiej funkcjonalności w NetBeans’ie można tylko pomarzyć.

Kilkakrotne próby powtórzenia tej czynności, uświadomiły mi, że środowisko nie zawsze tak samo wszystko modyfikuje. Raz musiałem w jakimś pliku konfiguracyjnym coś grzebać, a ostatnio nawet udało się odpalić od razu aplikację. Czyżby to było adaptacyjne środowisko programistyczne? Jeśli tak to jestem pod wrażeniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz