niedziela, 25 września 2011

Połączenie Androida z lokalnym servletem


Ostatnio miałem za zadanie skomunikować Androida z własnoręcznie napisanym serwletem. Przykładów w necie można znaleźć pełno, jak się prosto połączyć z Internetem i ściągnąć dowolny dokument czy grafikę. Jest to prosta rzecz o ile pamiętamy o kilku sprawach.

Po pierwsze to należy zmodyfikować nieco plik AndroidMainfest.xml dodając następujący wpis:

<uses-permission android:name="android.permission.INTERNET"/>

Teraz już kod odpowiedzialny za połączone z Internetem powinien już działać. Nie będę go prezentował, bez problemów znajdziecie. Ja tymczasem chciałem się połączyć z własnym Serwletem (osadzonym na Tomcat’cie), uruchomionym na tym samym komputerze co emulator telefonu. No i tutaj zaczęły się schody.

Pierwszy pomysł jaki przychodzi do głowy, to magiczny adres IP: 127.0.0.1. Niestety dla emulatora i telefonu oznacza to tą samą maszynę, czyli emulator / telefon. Po krótkim namyśle skorzystałem z adresu IP mojego komputera. Działa, ale nie byłem z tego zadowolony, gdyż w tym momencie stawało się to nietestowalne, w przypadku uruchomienia na innej maszynie.

Próbowałem również skorzystać z adresu IP routera, który dzieli mi Internet w mieszkaniu. Niby już się tam cos łączył, ale timeout leciał. Prawdopodobnie coś źle skonfigurowałem. Szukając po komunikatach wyjątków, w końcu natrafiłem na super rozwiązanie (niestety piszą ten post nie mogę odnaleźć źródła), na które w życiu bym sam nie wpadł.

Chcąc się połączyć z emulatora Androida na komputer na którym obecnie jest ten emulator uruchomiony, należy skorzystać z IP: 10.0.2.2. Dzięki temu łatwiej odpalić aplikację na innym komputerze. Zastosowanie tego adresu, powoduje że po stronie serwera, będziemy widzieć nasze żądania jako pochodzące z 127.0.0.1. Natomiast żądania wysyłane na adres IP naszego serwera, będą miały źródło takie samo, na którym stoi serwer.

Życzę więc miłego kodowania i bezproblemowych połączeń między emulatorem a testowym serwisem. Mi dojście do tego zjadło sporo czasu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz