poniedziałek, 1 grudnia 2014

Warsjawa 2014 podsumowanie nr 2 i dawanie feeedback’u

W moim przedostatnim wpisie: Warsjawa 2014, czyli ja jako prowadzący 2 warsztaty umieściłem materiały z których korzystałem podczas tych warsztatów i opisałem swoje pierwsze wrażenia. Teraz czas na kolejną ostatnią część podsumowania, ponieważ już jakiś czas temu spłynęły do mnie wyniki ankiety przeprowadzonej przez organizatorów. A jest się czym pochwalić :-D Poniżej zamieszczam fragmenty korespondencji, którą otrzymałem od organizatorów.

Odnośnie Upiększ swoje testy. Testowanie jednostkowe dla średnio zaawansowanych


Your workshop was among best workshops of Warsjawa 2014! 
Here comes the results: 
number of feedbacks: 8 
average grade (1 to 5, higher is better): 4.63 
feedback comments: 
- A lot of knowledge presented, but a bit too fast. 
- Bardzo fajne i przydatne warsztaty - fajnie zorganizowane 
- Z warsztatów jestem bardzo zadowolony. Poznałem nowe, lepsze metody testowania, których mam nadzieje użyć w codziennej pracy. Projekt na githubie znacznie ułatwił cala sprawę. Dziękuje :) 
- Workshop was as described. From a begginer point of view approach : from simplest libraries to most helpful was realy good.


Co to dla mnie oznacza? Że dostałem 5 głosów z oceną 5 i 3 z oceną 4, lub jakiś inny wariant dający sumę 37. Przy ośmiu głosach daje to właśnie oceną 4.63 (a dokładniej 4.625). Bardzo się cieszę tak wysoką oceną, która w tym momencie trochę rekompensuje ogrom trudu włożonego w przygotowanie tegoż warsztatu.

Odnośnie Poznaj lepiej swoje środowisko programistyczne i zwiększ swoją produktywność z IntelliJ Idea

Here comes the results: 
number of feedbacks: 6 
average grade (1 to 5, higher is better): 4.5 
feedback comments: 
- Prawdziwe warsztaty, bardzo ciekawie poprowadzone na konkretnym przykładzie. Nie mam do nich żadnych uwag. 
- Miałem iść na C/C++ in Android Apps. Jednak mnogość instalowania narzędzi zniechęciła mnie (była sobota 16:00)... dosłownie na 1 minutę przed startem warsztatu przyszedłem tutaj. I nie żałuje. Skrótów wszystkich nie zapamiętałem, ale wiem dokładnie co można za ich pomocą osiągnąć. Formuła warsztatu wymagała ciągłego zaangażowania oraz umożliwiała świetną zabawę w poprawienie kodu kogoś innego :) Prelegent bardzo pozytywnie nastawiony do życia i moim zdaniem niezły kozak jeżeli chodzi o Intelli :) 
- Very good workshop, I learned a lot about the Intellij Idea.

Tutaj ocena nie jest już tak wysoka, ale i tak jest dobrze. Zwłaszcza że warsztat był w sobotę pod koniec dnia i większość już pewnie myślała o wieczornym piwie. Bardzo mnie tutaj ucieszyła druga opisowa opinia jednego z uczestników. Dzięki - kimkolwiek jesteś.

Podczas analizowania feedbacku od uczestników moich warsztatów naszły mnie jednak smutne przemyślenia. Ludzie bardzo niechętnie dają opinię zwrotną drugiej osobie! Trzeba się o nią wręcz dopraszać i ciągnąć za język. Szkoda, że system głosowania na Warsjawie nie zadziałał, bo on mógłby dać trochę szerszy obraz oceny warsztatu. A tak, to ankietę pokonferencyjną – jak widać powyżej – mało komu chce się wypełnić. Nie wiem czy to wynika z naszej introwertycznej natury, nieśmiałości, poprawności politycznej, czy z problemu z wyrażaniem swoich odczuć? Przecież na co dzień przekzujemy dalej swoje opinie na temat kodu naszych współtowarzyszy projektu. Przecież robicie Code Review? A może nie?

W każdym bądź razie prelegenci, czy też prowadzący warsztaty – zwłaszcza Ci poczatkujący – oczekują jakiejś zwrotnej opinii na temat swojej pracy! Wierzę w możliwość ciągłego udoskonalenia się i poprawiania swoich zdolności, aby kolejnym razem wypaść lepiej.

W jaki sposób wiec najlepiej zbierać konstruktywne opinie o sobie i swojej pracy? Jak masz jakieś pomysły to koniecznie pisz w komentarzach!

Chcę jeszcze dokonać publicznej konstruktywnej samooceny (aby dać przykład, jakie potknięcia warto wytykać) i napisać, co poszło mi nie tak na moich warsztatach, aby następnym razem nie popełnić tego samego błędu. Na pierwszym warsztacie zapomniałem puścić powitalny filmiki od organizatorów. Niestety, ale tuż przed samymi warsztatami musiałem trochę pozmieniać bazę w git’cie (mam na myśli rebase, ale nie mam pojęcia jak to można na polski przetłumaczyć), aby historia na publicznym repo nie wyglądała później tak:

Z tego względu gdzieś mi umknęła wiadomość od organizatorów, prosząca o puszczenie filmików. Sory!

Co do drugiego warsztatu, to trochę mniej się do niego przygotowałem (w sensie slajdów), ale na szczęście nie to było najważniejsze, co widać po ocenie. Ważne, że uczestnicy się świetnie bawili i wynieśli sporą wiedzę z warsztatu.

Błędem był jednak brak porządnej aplikacji na telefon / tablet, pokazującej odliczany czas i dającej sygnał dźwiękowy co określony interwał. W tym warsztacie było bardzo ważne, aby co 5 minut robić zmianę, ale mój budzik nie zawsze dzwonił, przez co niektórzy siedzieli dłużej przy klawiaturze. Jak ktoś ma godną polecenia aplikację, do tego na Androida, to czekam na info!

Również brak przerwy mniej więcej w połowie warsztatu był kiepskim pomysłem, gdyż to chyba szybko wymęczyło ludzi. W okolicach drugiej godziny, widziałem zmęczenie na twarzach uczestników. A przerwa tuż przed końcem warsztatów nie była wystarczająco odświeżająca.

Mogłem również się trochę lepiej przygotować z implementowanego problemu, aby w razie dojścia do ślepego zaułku (do którego doszliśmy), aby szybko z niego wyskoczyć na właściwe tory. Do poprawienia następnym razem.


Przy okazji konfitury, firma Spartez zorganizowała jeszcze konkurs dla uczestników. Zadania można było rozwiązać wcześniej online, aby nie tracić czasu na samej konferencji. Jak zobaczyłem pytania (a było ich 6), od razu wiedziałem kto wygra – i nie pomyliłem się. Mimo wszystko zostałem wyróżniony i dostałem gadżety firmowe. Niestety ucho od kubka się potłukło w transporcie, ale jakoś mi specjalnie na nim nie zależało. Liczy się satysfakcja, z rozwiązanych zadań.

Podsumowując, obydwie wysokie oceny z warsztatów motywują mnie do dalszego działania w sferze dzielenia się moją wiedzą z innymi. Jeśli więc chciałbyś, abym poprowadził któryś w/w warsztatów u Ciebie w mieście / w firmie, daj znać na priv – e-mail do mnie znajdziesz na tej stronie.

A jeśli nie miałeś/-aś okazji uczestniczenia w moich warsztatach podczas Warsjawy, to być może, niedługo będzie taka możliwość w okolicach Wrocławia. Po więcej szczegółów zapraszam na stronę: chamberconf.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz