poniedziałek, 29 września 2014

Warsjawa 2014, czyli ja jako prowadzący 2 warsztaty

W tym roku miałem okazję poprowadzić 2 warsztaty na Warsjawie. Wcześniej prowadziłem jedynie prezentacje (czy to w pracy czy na WrocławJUG), a w formie warsztatów to był mój pierwszy raz! I od razu 2 różne tematy!

Jak mi poszło? Uważam, że co najmniej dobrze. Wydaje mi się, że nie miałem większych potknięć, feedback zbierany od uczestników jest jak dotychczas pozytywny.


Podobne opinie słyszałem, gdy się podpytywałem uczestników, jak i przeczytałem w e-mailach. Pewnie coś więcej będę mógł się dowiedzieć (zwłaszcza liczę na uwagi krytyczne, aby wiedzieć co poprawić następnym razem), gdy uczestnicy wypełnią ankietę pokonferencyjną. Wszelakie e-maile i komentarze również mile widziane.

A tymczasem zamieszczam poniżej materiały z których korzystałem.

Upiększ swoje testy! Testowanie jednostkowe dla średniozaawansowanych.



Kod używany na warsztacie: https://github.com/mstachniuk/SolarSystem

Poznaj lepiej swoje srodowisko programistyczne i zwieksz swoja produktywnosc z IntelliJ Idea.

Kod napisany przez uczestników podczas warsztatów: https://github.com/mstachniuk/WarsjawaCodingDojo

Co do samej konferencji, to minusy (z punktu widzenia prelegenta):
- nie do końca przygotowane sale (rzutnik, nasłonecznienie, jakieś pudła)
- system do komunikacji z uczestnikami nie wysyła załączników i wiadomości nie dochodzą do wszystkich
- nie do końca udany pomysł ze szwendaniem się po knajpach po konferencji

A na plus:
- obecność zagranicznych spikerów
- wcześniejsza rejestracja dla prelegentów
- transparentnosć, co ile kosztowało
- długie przerwy, dobry timeline

I oby tak dalej, albo i jeszcze lepiej!

2 komentarze:

  1. Buildery w testach to podstawa, jednak pisanie ich to nudny obowiązek. Lombok sam wskazałeś jakie ma wady, używanie go do testów jeszcze ujdzie, ale w kodzie produkcyjnym mam przykre doświadczenia... Proponuje analogiczne podejście jak w przypadku generatorów asercji. Kiedyś zrobiłem takie narzędzie: https://github.com/aludwiko/fluentbuilder/wiki można powiedzieć, że już sie wygrzało a nawet doczekało forka, więc polecam spróbować. Pracuje nad kilkoma dodatkowymi ficzerami, ale z czasem teraz krucho...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasza praca developera to ciągłe kompromisy i decyzje, które musimy podejmować. Każda decyzja ma swoje konsekwencje i wpływ na rozwój aplikacji. Tworzenie builderów da się do jakiegoś stopnia zautomatyzować. FEST i AssertJ mają generatory assercji, więc też nie jest źle.

      Usuń