czwartek, 11 września 2014

Rusza rejestracja na tegoroczną Warsjawę oraz moje tematy

Już niedługo (21.09.2014 21:00) ruszy rejestracja dla uczestników Warsjawy - darmowej konferencji, która składa się z samych warsztatów! Liczba miejsc jest ograniczona, dlatego warto się spieszyć, zwłaszcza, że jest szansa na warsztaty, które będzie prowadził Venkat Subramaniam! Jest to założyciel Agile Developer, autor wielu książek jak i świetny prelegent, którego mieliśmy okazję wielokrotnie oglądać na polskich konferencjach. Styl jego prezentacji jest specyficzny, a o części jego wystąpień można przeczytać na moim blogu.

Dzięki wizycie Venkata w Warszawie, udało się go zaprosić także do Wrocławia i poprowadzi on wykład Programming with Lambda Expressions w ramach WrocJUG. Będzie również warsztat: Programming Concurrency - Workshop, ale na niego nie ma już miejsc, a lista oczekujących jest długa.

Jednocześnie zapraszam na warsztaty, które sam będę prowadził w ramach Warsjawy. Poniżej przedstawiam tematy, które będę prowadził, wraz z krótkim komentarzem.

Czas: Piątek, 26 września 2014 13:00
Temat: Upiększ swoje testy. Testowanie jednostkowe dla średnio zaawansowanych

Opis: Warsztat jest przeznaczony dla średniozaawansowanych programistów Java, którzy napisali już trochę testów i chcieliby je upiększyć. Podczas warsztatu będziemy ćwiczyć tworzenie ładnej sekcji given (za pomocą Builder'ów), jak i czytelniejsze zapisywanie assercji (za pomocą Hamcrest'a, FEST'a i AssertJ). Bedzie jeszcze o testowaniu wyjątków i testach parametrycznych. Warsztat będzie prowadzony po polsku, względnie może być po niemiecku;) Wymagane jest zabranie ze sobą własnego komputera ze skonfigurowanym środowiskiem programistycznym i opcjonalnie konto na GitHub'ie (do przesyłania gist'ów).

Być może, jak starczy czasu, będzie można poćwiczyć jeszcze inne rzeczy, ale to już zależy głównie od prędkości grupy, jak i zainteresowania tym, co będą chcieli usłyszeć uczestnicy.

Czas: Sobota, 27 września 2014 16:00
Temat: Poznaj lepiej swoje środowisko programistyczne i zwiększ swoją produktywność z IntelliJ Idea

Opis: Każdy programista powinien poświęcić 10 godzin na dogłębne poznanie swojego zintegrowanego środowiska pracy, aby móc z niego efektywnie (i efektownie) korzystać! A Ty ile czasu na to poświęciłeś? Warsztat jest przeznaczony dla programistów Java, korzystających z IntelliJ Idea, lub chcących się go nauczyć. Warsztat będzie miał formę Coding Dojo, podczas którego będziemy wspólnie pisać Katę i wzajemnie uczyć się korzystania z Idei bez użycia myszki. Warsztat będzie prowadzony po polsku, względnie może być po niemiecku;) Własny komputer nie jest wymagany, gdyż będziemy kodować wspólnie na jednym, podpiętym do rzutnika. Przyda się za to notatnik i długopis do zapisywania nowopoznanych kombinacji klawiszowych.

Na pomysł tego warsztatu wpadłem po tym, jak go z wielkim sukcesem przeprowadziłem w ostatnim projekcie. Po prostu, gdy udało się kupić IntelliJ Idea dla całego zespołu (o co bardzo ciężko walczyłem - skutecznie), musiałem wdrożyć kolegów w nowe środowisko. Wcześniej pokazywałem jedynie czym się różni Idea od Eclipse'a, ale to nie to samo co praktyka przy klawiaturze. Nie chciałem również słyszeć narzekań, że teraz trzeba się na nowo uczyć wszystkich kombinacji klawiszowych.

Zebrałem więc cały zespół, wyjaśniłem zasady i poszłooo! Było bardzo intensywnie, śmiesznie i co najważniejsze pouczająco. Ludzie wychodzili wówczas z sali z ugotowaną głową, ale widziałem później, że te warsztaty bardzo im pomogły. Zebrałem również bardzo pozytywne opinie na retrospektywie.

Mam nadzieję, że na Warsjawie będzie równie gorąco.

P.S. W razie jak byście chcieli się wcześniej zapisać na warsztaty, to przeczytajcie ten status.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz